Scale Up wanted to think curiously in a new way and build a service business model for the furniture industry that focuses on considering customers’ specific needs and helping them manage the entire production chain while minimizing the life cycle costs of furniture. Cost-effective management of a global production chain from product ideas to final deliveries requires a modern digital system. The requirements for the system by the company’s operational manager, Laura Karlsson, were clear.
“The service must be extremely user-friendly, and customers must quickly find the products offered to them, make changes and place orders, and see order history. On the other hand, product suppliers must be able to independently add new products to the system.”
From the outset, it was clear that the project would be implemented using agile methods, building the service step by step. This way, it could be verified that the implemented sections were suitable for Scale Up’s needs. The project was designed so that changes during the project would not affect the overall schedule. The development of Scale Up’s business required changes in the implementation order without causing problems for the project. All changes were agreed upon between the project team and Scale Up. Thanks to the flexible implementation, Scale Up was able to use the Haulbag service for their sales work already during the implementation. Laura Karlsson, who was responsible for the project from Scale Up, was very satisfied with the project’s outcome.
”Joustava aikataulutus mahdollisti myynnin edistämisen projektin aikana. Haulbagin ansiosta säästän huomattavasti työaikaa kun tietoja ei tarvitse siirtää käsin järjestelmästä toiseen. Haulbagin ansiosta kaikki tarvittava tieto dokumentteineen on aina oikeassa paikassa.”
Projektin tiimi on tyytyväinen lopputulokseen. Hanketta vetänyt Miika Laaksonen on syystäkin ylpeä tiiminsä aikaansaannoksesta.
”Olemme ylpeitä ja yllätyneitäkin kuinka hyvin palvelu saatiin vastamaan Scale Upin globaaleihin tarpeisiin. Ei ole itsestään selvää että eri käyttäjäryhmät eri puolilla maapalloa pystyvät käyttämään samaa palvelua muodostaen tehokkaan kokonaisuuden.”
Projektissa Scale Upin koko operatiivinen liiketoiminta, sisältäen asiakkuuksien hallinnan (CRM), tilausten ja toimitusten käsittelyn, laskutuksen sekä varastonhallinnan, siirrettiin Haulbag-palvelun päälle. Palvelussa on lisäksi globaalit asiakaskohtaiset verkkokaupat, joista asiakkaat voivat tilata yksittäisiä tuotteita tai tuotekokonaisuuksia. Lisäksi asiakkaat voivat tehdä omien toiveidensa pohjalta tarjouspyyntöjä, nähdä tilaushistorian sekä antaa palautetta. Tuotetoimittajille luotiin oma tuotetoimittajaportaali, jossa he voivat nähdä ja muokata omia tuotteitaan. Toimitusten laadunvalvontaan toteutettiin laaturaportointijärjestelmä, jolla varmistettiin, että koko toimitusketju vastaa Scale Upin korkeita laatuvaatimuksia.