Asiakastarina – Med Group Oy - ONNI terveys

”Primavista on kasvanut mukanamme”

Med Group, joka tunnetaan nimellä ONNI, on suomalainen, nopeasti kasvava, dynaaminen sosiaali- ja terveydenhuoltoalan yritys. ONNI on tehnyt yhteistyötä Primavistan kanssa jo vuodesta 2011. ”Apu löytyy aina rivakasti ja yhteistyö on toiminut moitteettomasti.” - Sanna-Mari Ovaska, Talousjohtaja, Med Group

+

”Primavista on kasvanut meidän mukanamme” – Med Group on tyytyväinen Primavistan kustannustehokkuuteen ja skaalautuvuuteen

Med Group, joka tunnetaan nimellä ONNI, on suomalainen, nopeasti kasvava, dynaaminen sosiaali- ja terveydenhuoltoalan yritys, joka on ottanut missiokseen olla Suomen sosiaali- ja terveysalan vastuullisin yritys, sekä toimia asiakkaidensa, henkilöstönsä ja yhteisön arjessa ja elämän käänteissä tinkimättömänä tukena.

Yhtiö on jakautunut kahteen liiketoimintaan: ONNI hoivaan ja ONNI terveyteen. ONNI hoiva palvelee sekä julkisen sektorin palveluntarjoajia että yksityisasiakkaita kotiin vietävissä hoivapalveluissa. ONNI terveys tarjoaa ensihoitoa sekä hammaslääkäri- ja lääkäripalveluita ja on alan johtavia toimijoita Suomessa. Työntekijöitä ONNIlla on 4200.

 

Taipuva mutta kustannustehokas järjestelmä

ONNI on tehnyt yhteistyötä Primavistan kanssa jo vuodesta 2011. Silloin nuori ja kasvava yritys kaipasi talousraportoinnin järjestelmää.

”Olimme vailla raportointijärjestelmää ja siirsimme vähitellen tekemistä itsellemme, vaikka osittain käytimmekin vielä kirjanpitotoimistoa. Kaipasimme kuitenkin  tarkempaa parempaa raportointia kuin silloisella kumppanilla oli tarjota. Halusimme terävöittää tekemistämme ja etsimme tähän sopivaa kumppania”, Med Groupin talousjohtaja Sanna-Mari Ovaska kuvailee yhteistyön alkutaivalta.

Primavista tuntui sopivalta järjestelmältä.

”Kaipasimme jouhevasti taipuvaa ja skaalautuvaa mutta kustannustehokasta järjestelmää, joten valitsimme Primavistan.”

Konsultteja eikä koodareita tarvita

ONNI on käyttänyt Primavistaa muun muassa kustannuspaikkatason raportointiin, konsernilaskentaan ja budjetointiin.

”Teemme konsernilaskentaraportoinnin kuukausittain. Kun Primavistan rakentaa niin, että  hankintamenolaskelmat ovat järjestelmässä ja konsernin sisäiset erät tulevat valmiiksi täsmäävänä aineistona kirjanpitojärjestelmästä, kuukausittainen konsernilaskenta valmistuu parhaillaan todella nopeasti, jopa parissa tunnissa. Voin suositella.”

 

Ovaskan mielestä Primavista muokkautuu asiakkaiden tarpeisiin ja muokattavuus on suurin hyöty.

”Aika monessa järjestelmässä pitää olla rivi konsultteja tekemässä, kun jotain haluaa muokata. Mutta Primavista on helppokäyttöinen ja meille toimiva, koska olemme pystyneet itse tekemään raportteja ja laskentamalleja. Ei tarvitse olla koodari osatakseen tehdä erilaisia uusia raportointeja. Primavista on kustannustehokas järjestelmä, kun siinä voi omin resurssein tehdä järkeviä raportteja tarpeen mukaan ja muuttaa rakenteita.”

Ovaska toteaa, että jo melkein vuosikymmenen mittaisessa yhteistyössä on aina saanut apua tarvittaessa.

”Apu löytyy aina rivakasti ja yhteistyö on toiminut moitteettomasti. Arvostan sitä, että meillä on alusta asti ollut oma nimetty henkilö, emmekä ole olleet pelkästään kasvottoman helpdeskin avun varassa. Suuri vaihtuvuus tuntuu ikävältä järjestelmätoimittajan puolelta, jos ihmiset koko ajan vaihtuvat eivätkä tunne toimintaamme. Olemme saaneet pitää saman yhteyshenkilön koko yhteistyömme ajan.”

Järjestelmä, joka pysyy kasvussa mukana

Ovaska summaa, että Primavista on pysynyt heidän kasvussaan mukana kaikki nämä vuodet.

”Primavista on kasvanut meidän mukanamme, palvellut hyvin ja tukenut raportointia tähän päivään asti. Järjestelmä on myös skaalautunut voimakkaassa kasvussamme. Olemme myös olleet tyytyväisiä siihen, että kustannukset ovat pysyneet hallittavana, vaikka toimintamme on kasvanut merkittävästi. Meillä on ollut kolme omistajaa kymmenen vuoden aikana, ja raportointitoiveetkin ovat muuttuneet matkan varrella. Primavista on muuttunut yrityksen mukana”, Ovaska kiteyttää.

+

Primavista asiakastarinat