8.3.2024

✨Luonnollista kieltä ja tekoälyä – kuinka Proseduuri mullistaa ERP-järjestelmän käytön

Yritysmaailmassa toimintatavat ja teknologiat kehittyvät jatkuvasti, ja tärkeää onkin pysyä ajan tasalla ja tarjota asiakkaille parhaita mahdollisia palveluita. Proseduuri on aina ollut eturintamassa uuden teknologian hyödyntämisessä ja nyt olemme ottaneet haasteeksemme kehittää toiminnanohjausjärjestelmäämme lähemmäs käyttäjän luonnollista kieltä tekoälyä hyödyntämällä.

+

✨Luonnollista kieltä ja tekoälyä – kuinka Proseduuri mullistaa ERP-järjestelmän käytön ✨

Proseduuri mullistaa ERP-järjestelmän käytön

Yritysmaailmassa toimintatavat ja teknologiat kehittyvät jatkuvasti, ja tärkeää onkin pysyä ajan tasalla ja tarjota asiakkaille parhaita mahdollisia palveluita. Proseduuri on aina ollut eturintamassa uuden teknologian hyödyntämisessä ja nyt olemme ottaneet haasteeksemme kehittää toiminnanohjausjärjestelmäämme lähemmäs käyttäjän luonnollista kieltä tekoälyä hyödyntämällä.

Yksi merkittävimmistä muutoksista Proseduurin toiminnassa alkoi, kun he huomasivat, miten ERP-järjestelmän käyttö voi olla monimutkaista ja hidasta monille käyttäjille. Monesti järjestelmässä tarvitaan tarkkoja tietoja ja tiettyjen kenttien täyttämistä, jotta esimerkiksi tilauksen käsittely tai uuden tuotteen lisääminen onnistuu. Tämä voi olla haastavaa ja aikaa vievää, varsinkin jos käyttäjä ei ole perehtynyt järjestelmän moniin eri toimintoihin ja mahdollisuuksiin.
Oletko joskus ihmetellyt oikean kokoluokittelun valintaa? Tai miksi järjestelmä ehdottaa tekemään tilauskohtaista ostoa, vaikka halusit tuotteen varaston kautta asiakkaalle.

Idea

Tässä kohtaa saimme idean: entä jos voisimme yhdistää lähemmäs luonnollista kieltä olevan käyttöliittymän tekoälyyn? Näin käyttäjä voisi sanella tai naputella kuvauksen tai komennon niin sanotusti tyhjästä ilmaan, ja järjestelmä ymmärtäisi täysin, mitä käyttäjä haluaa. Käyttäjän ei tarvitsisi enää erikseen täyttää kaikkia kenttiä tai hakea tietoa useasta eri kohdasta – käyttäjä sen sijaan keskittyy tuottamaan sisältöä tai antamaan komentonsa hänelle luonnollisella kielellä.

Me Proseduurilla ottimme haasteen vastaan ja ryhdyimme kehittämään toiminnanohjausjärjestelmäämme. Olemme panostaneet enemmän resursseja tekoälyn ja luonnollista kieltä ymmärtävän käyttöliittymän kehittämiseen. Haluamme luoda järjestelmän, joka olisi helppokäyttöinen ja nopeuttaisi yritysten päivittäisiä toimintoja entisestään.

Olemme vasta matkamme alussa, mutta jo nyt voidaan todeta, että tekoälyn valjastaminen privaatissa pilvessä on tuonut mielenkiintoisia mahdollisuuksia. Haulbagissa on nyt kehitetty uusi tekoälyrajapinta, jonka avulla voimme jatkossa kehittää uusia mullistavia toimintoja. Nyt käyttäjät voivat kirjoittaa tai sanella luonnollista kieltä tuotekuvaukseen ja järjestelmä osaa poimia oikeat asiat oikeisiin ERP:n kenttiin. Tuotteen luominen ei voisi olla helpompaa, koska pystymme myös analysoimaan käyttäjän antaman kuvan ja päättelemään siitä tuoteryhmän, värin ja vastaavat tiedot.

Proseduuri - natural language - erp

Seuraavaksi haluamme mahdollistaa käyttäjälle helppojen komentojen syöttämisen. Esimerkiksi ”hae viimeisin asiakkaan x tilaus” tai ”lisää uusi tuote” – ja järjestelmä ohjaa käyttäjän oikeaan paikkaan. Tekoäly valitsee oikeat kentät täytettäväksi ja tarjoaa tarvittavat vaihtoehdot. Käyttäjän tarvitsee vain kommunikoida, ja järjestelmä tekee loput.

Luonnollista kieltä ja tekoälyä hyödyntämällä Proseduurilla on käsissään ERP-järjestelmä, joka tarjoaa käyttäjilleen helpon ja nopean tavan hoitaa päivittäisiä tehtäviä. Järjestelmä on huomattavasti nopeuttanut yritysten toimintoja ja vähentänyt inhimillisiä virheitä.

 

Proseduuri Oy

Proseduuri Oy tarjoaa yrityksen johdolle asiantuntijapalveluita ja työkaluja tietojärjestelmien hyödyntämisessä liiketoiminnan kehittämiseksi. Proseduurin tiimi tietää parhaat keinot tietojärjestelmien hyödyntämiseen vuosikymmenten kokemuksella. Proseduuri Oy:n toimipisteet ovat Tampereella ja Helsingissä. Henkilökunta on motivoitunutta ja pätevää. Asiantuntijoilla on kattavaa kokemus eri toimialoilta sekä intohimo auttaa ja palvella asiakkaita joustavasti asiakkaan tarpeet ja toiveet kuunnellen.