25.3.2024

✨Naturligt språk och artificiell intelligens - hur Proseduuri revolutionerar användningen av ERP-system

I företagsvärlden utvecklas arbetsmetoder och teknologier ständigt, och det är viktigt att hålla sig uppdaterad och erbjuda kunderna de bästa möjliga tjänsterna. Proseduri har alltid varit i framkant när det gäller att utnyttja ny teknologi och nu har vi tagit oss an utmaningen att utveckla vårt affärsstyrningssystem närmare användarens naturliga språk med hjälp av artificiell intelligens.

+

✨Naturligt språk och artificiell intelligens - hur Proseduuri revolutionerar användningen av ERP-system ✨

Proseduri revolutionerar användningen av ERP-system

I företagsvärlden utvecklas arbetsmetoder och teknologier ständigt, och det är viktigt att hålla sig uppdaterad och erbjuda kunderna de bästa möjliga tjänsterna. Proseduri har alltid varit i framkant när det gäller att utnyttja ny teknologi och nu har vi tagit oss an utmaningen att utveckla vårt affärsstyrningssystem närmare användarens naturliga språk med hjälp av artificiell intelligens.

 

En av de mest betydande förändringarna i Proseduris verksamhet började när de insåg hur användningen av ERP-system kan vara komplicerat och långsamt för många användare. Ofta behövs exakt information och ifyllning av vissa fält i systemet för att till exempel kunna hantera en order eller lägga till en ny produkt. Detta kan vara utmanande och tidskrävande, särskilt om användaren inte är bekant med systemets många olika funktioner och möjligheter. Har du någonsin undrat över att välja rätt storleksklassificering? Eller varför systemet föreslår att göra en orderbaserad inköp, även om du ville ha produkten genom lagret till kunden.

 

Ide

Här fick vi en idé: vad om vi kunde kombinera ett användargränssnitt som är närmare naturligt språk med artificiell intelligens? På det sättet skulle användaren kunna diktera eller knacka in en beskrivning eller ett kommando så att säga ur tomma luften, och systemet skulle förstå fullt ut vad användaren vill. Användaren skulle inte längre behöva fylla i alla fält separat eller söka information från flera olika ställen – istället skulle användaren fokusera på att producera innehåll eller ge sina kommandon på sitt naturliga språk.

På Proseduri tog vi upp utmaningen och började utveckla vårt affärsstyrningssystem. Vi har investerat mer resurser i utvecklingen av en användargränssnitt som förstår artificiell intelligens och naturligt språk. Vi vill skapa ett system som skulle vara lätt att använda och skulle påskynda företagens dagliga verksamhet ännu mer.

Vi är bara i början av vår resa, men redan nu kan vi konstatera att det att utnyttja artificiell intelligens i den privata molnet har gett intressanta möjligheter. I Haulbag har vi nu utvecklat ett nytt AI-gränssnitt, som gör att vi i framtiden kan utveckla nya revolutionerande funktioner. Nu kan användarna skriva eller diktera naturligt språk i produktbeskrivningen och systemet kan plocka ut rätt saker till rätt fält i ERP. Att skapa en produkt kunde inte vara enklare, eftersom vi också kan analysera den bild användaren ger och dra slutsatser om produktgrupp, färg och motsvar.

Proseduuri - natural language - erp

Nästa steg är att vi vill möjliggöra för användaren att mata in enkla kommandon. Till exempel ”hämta senaste ordern från kunden x” eller ”lägg till en ny produkt” – och systemet leder användaren till rätt plats. AI väljer rätt fält att fylla i och erbjuder nödvändiga alternativ. Användaren behöver bara kommunicera, och systemet gör resten.

Genom att använda naturligt språk och artificiell intelligens har Proseduri ett ERP-system som ger användarna ett enkelt och snabbt sätt att hantera dagliga uppgifter. Systemet har avsevärt påskyndat företagens verksamhet och minskat mänskliga fel.

 

Proseduri Oy

Proseduri Oy erbjuder experttjänster och verktyg för företagsledning för att använda informationssystem i affärsutveckling. Proseduris team känner till de bästa sätten att använda informationssystem med årtionden av erfarenhet. Proseduri Oy har kontor i Tammerfors och Helsingfors. Personalen är motiverad och kompetent. Experterna har omfattande erfarenhet från olika branscher och en passion för att hjälpa och betjäna kunder flexibelt, lyssnande på kundernas behov och önskemål.