Proseduurin ja Tapio Palveluiden yhteistyö alkoi vuonna 2018, kun Tapio Palvelut osti Karttakeskuksen kuluttajaliiketoiminnan CGI:ltä. Karttakeskus käytti jo Jeevesiä, joten järjestelmän käyttämistä päätettiin jatkaa, jotta toiminta pysyy sujuvana. Proseduuri oli luonnollinen valinta kumppaniksi, koska Proseduurin Jeeves-asiantuntijat olivat Karttakeskukselle jo entuudestaan tuttuja.
“Karttakeskuksen henkilöstö suositteli ja toivoi Proseduuria kumppaniksi.”
Alun perin Jeevesin piti olla väliaikainen ratkaisu, mutta siitä tuli Tapio Palveluille vakituinen toiminnanohjausjärjestelmä. Jeevesin etuna oli massiivisten kokonaisuuksien hallitseminen, mikä oli tärkeää, koska liiketoimintakaupan seurauksena Tapio Palveluille siirtyi tuhansia nimikkeitä.
“Harvaan järjestelmään sellaista nimikemäärää saa edes sisään. Jeeves oli ainoa pysyvä ratkaisu, kun ajattelimme tuotemassaa.”
Proseduuri on yksinkertaistanut Jeevesiä Tapio Palveluille. Järjestelmä käytiin läpi ja katsottiin, mistä voidaan luopua ja mitä asioita voi tehdä virtaviivaisemmin. Lisäksi Proseduuri automatisoi taloushallintoa, kuten laskujen lähettämistä ja pankin viitesiirtojen noutamista. Tarkoituksena on, ettei kenenkään tarvitse käydä erikseen tekemässä järjestelmässä asioita, vaan toiminnot pyörivät automaattisesti taustalla.
Proseduuri on ollut myös apuna liiketoimintakaupasta johtuvien muutoksien kanssa. Kun liiketoimintakaupan jälkeen entiset palvelinyhteydet lopetettiin, Proseduuri siirsi palvelinympäristön toimintoineen Azure-pilveen. Tärkeä toimenpide meni sujuvasti ja huomaamatta.
“Pilveen siirtäminen meni todella hyvin. Taloudellisesta näkökulmasta toimintaan ei tullut mitään katkoksia.”
Liiketoimintakaupan myötä varastojenhallintaa yhtenäistettiin. Tämän myötä Tapio Palveluille jäi yksi varasto ja yksi logistiikkakumppani. Proseduuri rakensi Jeevesin ja logistiikkakumppanin välille yhteyden, jotta Jeeves pääsee käsiksi logistiikkakumppanin tietoihin. Yhteyden rakentamisen ansiosta viestit kulkevat Jeevesin ja logistiikkatoimittajan järjestelmien välillä. Esimerkiksi tavaroiden lähtemisestä varastolta tulee automaattisesti tieto.
“Järjestelmät keskustelevat keskenään, ja taustalle rakennettiin automatiikkaa. Proseduuri onnistui tässä hyvin.”
Kontsasin mielestä Tapio Palvelut on saanut yhteistyössä eniten hyötyä Proseduurin asiantuntemuksesta.
“Proseduurin asiantuntemus Jeevesin suhteen on ollut meille kaikkein tärkeintä. Heillä on niin syvä asiantuntemus, että voimme kysyä mitä tahansa. Jos kerromme tarvitsemme jotain, se toteutetaan. Proseduuri on tarvittaessa tehnyt Jeevesiin muutoksia ja luonut erilaisia raportteja.”
“Proseduurilla kuunnellaan eikä vain esitetä omia näkemyksiä. He haluavat oikeasti kuunnella ja tutustua asiakkaan liiketoimintaan ja sitä kautta osaavat tuoda oikeita ratkaisuja. Se on oikeanlaista kanssakäymistä, mitä ei aina välttämättä saa konsulteilta. Proseduuri tuo proaktiivisesti arkea helpottavia ratkaisuja esille. Lisäksi he ovat mukavia ihmisiä!”
Tuire Kontsas
Group Controller, Tapio Palvelut
"Proseduuri ja Finnpilot ovat tehneet yhteistyötä usean vuoden ajan, ja Finnpilot on käyttänyt Jeevesiä jo vuodesta 2004. Jeeves valikoitui silloin toiminnanohjausjärjestelmäksi, koska hintalaatusuhde oli hyvä ja järjestelmästä löytyi toiminnallisuuksia myös tulevaisuutta varten." - Timo Siren ja Markus Lehtilä, Finnpilot Pilotage Oy
Lue asiakastarina"Lammin Betonin ja Proseduurin pitkää yhteistyötä leimaa luottamus ja avoimuus. Lisäksi Proseduuri on oppinut vuosien varrella paljon rakennustoimialasta ja Jeevesin hyödyntämisestä alalla. Meillä on vahva luottamus Proseduuriin, että asiat järjestyvät." - Pasi Lehtonen, Tietohallinto- ja logistiikkapäällikkö, Lammin Betoni Oy
Lue asiakastarinaNHK-Konsernin emoyhtiö NHK-Keskus Oy maahantuo maatalouskoneita. Sillä on käytössään Proseduuri Oy:n Jeeves-toiminnanohjausjärjestelmä. NHK-keskuksen varatoimitusjohtaja Pauli Pellon mukaan järjestelmä toimii hyvin ja Proseduurilta saa monipuolista tukea tietojärjestelmiin liittyen.
Lue asiakastarina"Proseduurin asiantuntemus Jeevesin suhteen on ollut meille kaikkein tärkeintä. Heillä on niin syvä asiantuntemus, että voimme kysyä mitä tahansa." Tuire Kontsas, Group Controller, Tapio Palvelut
Lue asiakastarinaTurvanasta Oy valitsi Jeeves ERP:n toiminnanohjausjärjestelmäkseen vuonna 2012. Maailman suurin nastanvalmistaja saa kokonaisvaltaisesta ratkaisusta lukuisia hyötyjä aina tuotannonsuunnittelusta kattavaan raportointiin.
Lue asiakastarina