Asiakastarina – Fredman Group Oy

”Primavista on taipunut kaikkeen ennustamiseen”

Fredman Group on suomalainen perheyritys, joka tarjoaa keittiötuotteita ja palveluita kotiin ja ammattikeittiöihin. Fredman Group on tehnyt yhteistyötä Primavistan kanssa jo vuodesta 2010. ”Primavistalla on hyvä ja joustava palvelu.” - Virpi Mäkilä, Asiakaskoordinaattori, Fredman Group

+

”Parempaa järjestelmää ei ole löytynyt” - Fredman Group on käyttänyt Primavistaa jo vuosikymmenen

Fredman Group on suomalainen perheyritys, joka tarjoaa keittiötuotteita ja palveluita kotiin ja ammattikeittiöihin. Fredman Group on ruokaturvallisuuden, omavalvonnan ja keittiöjohtamisen, ammattikeittiöiden korkean hygieniatason turvaamisen ja ruokahävikin vähentämisen taitureita.

 

Yhtä hyvää järjestelmää ei ole löytynyt

Fredman Group on tehnyt yhteistyötä Primavistan kanssa jo vuodesta 2010. Fredmanilla etsittiin järjestelmää, joka pystyy yhtä aikaa hoitamaan myynnin ja taloushallinnon raportoinnin ja jossa on graafisia ominaisuuksia. Primavista on sopinut näihin tarkoituksiin erinomaisesti.

”Primavista on palvellut myynnin raportoinnissa niin hyvin, että vaikka ajoittain koko järjestelmää on yritetty kampata meiltä pois ja ottaa uutta tilalle, niin emme ole tähän mennessä löytäneet yhtä hyvää/tehokasta järjestelmää mistään”, Fredman Groupin asiakaskoordinaattori Virpi Mäkilä kuvailee.

Analysointia ja räätälöintiä

Fredman käyttää Primavistaa päivittäin. Järjestelmä on myynnin raportoinnin lisäksi käytössä analysoinnissa ja ennustamisessa.

”Primavistalla pystyy kokoamaan eri ryhmittelyjä asiakkaille, esimerkiksi tukkureille ja viennille on omat ryhmittelyt. Näin pystyy helposti porautumaan asiakasryhmään tai yksittäiseen asiakkaaseen. Sillä voi hakea todella hyvin asiakkaan historiatapahtumat eri tietokannoista sekä samasta tietokannasta nähdä kuluvan lisäksi edellisen vuoden toteuman. Näin on nopeasti nähtävissä, onko asiakkaan myynnin kehittyneet suotuisasti, sekä ihan tuoteryhmä/tuotetasolla, missä muutokset ovat tapahtuneet (myynti on laskenut tai kasvanut).”

 

Fredman on Primavistan avulla tehnyt muun muassa tuote- ja asiakaskohtaista ennustamista.

”Ennustamisen suhteen Primavista on ollut todella joustava. Toiset ovat halunneet ennustaa asiakaskohtaista myyntiä, kun taas toinen on voinut haluta ennustaa tuotekohtaista myyntiä. Primavista on taipunut kaikkeen ennustamiseen. Primavistasta voi todella helposti ja nopeasti tarkistaa tietoja. Tieto on kuukausittain täsmäytetty, luotettavaa ja helposti katsottavissa.”

Fredmanin toiveiden mukaan räätälöity Primavista on integroitu Fredmanin muihin järjestelmiin, joista siirtyy tietoa Primavistaan.

”Primavista on tehty niin hyvin meille, että parempaa järjestelmää ei ole löytynyt. Voin suositella Primavistaa sen helppokäyttöisyydestä ja muokattavuudesta. Järjestelmä mahdollistaa tietojen katselun halutessaan joko konsernitasolla tai tytäryhtiön tasolla.”

Fredmanilla on käytössään oma nimetty tukihenkilö Primavistan puolelta.

”Tämä on parempi kuin olisi joku helpdesk. Tietää, että saa apua ja henkilökohtaista tukea.”

Joustavaa ja nopeaa reagointia muutoksien keskellä

Mäkilä kuvailee, miksi he ovat olleet tyytyväisiä Primavistan käyttäjiä jo vuosikymmenen.

”Primavistalla on hyvä ja joustava palvelu. Yrityksessämme on tapahtunut nopeita liikkeitä, esimerkiksi konserni on jakautunut tytäryhtiöiksi, ja olemme aina saaneet nopeaa reagointia ja apua muutosten toteuttamisessa.  Voisin kuvitella, että monessa muussa järjestelmässä tällaisten nopeiden muutoksien tekeminen ei olisi niin helppoa. Primavista on hyvä työväline – kaikki on ollut niin positiivista”, Mäkilä summaa.

+

Primavista asiakastarinat